Česky

ELEKTRICKÉ LOKOMOTIVY

PřI výrobě lokomotivy emil zátopek byly použity I vláknové kompozity podobné těm, jaké slouží u vozů formule 1.

Vysoký výkon
Interoperabilita pro evropské tratě
Vysokorychlostní provoz
Nízká spotřeba energie

Rychlíkové lokomotivy

Výroba lokomotiv ve firmě Škoda Transportation vychází z dlouhodobé tradice. První elektrická lokomotiva typu 1ELo byla vyrobena již v roce 1927. Od té doby bylo vyrobeno více než pět a půl tisíce elektrických lokomotiv. Lokomotivy byly a jsou určeny pro různé rozchody, napájecí systémy a rychlosti. 

Nejmodernější lokomotivy typové platformy Emil Zátopek jsou určeny pro plynulý provoz na tratích železničních koridorů všech sousedních zemí České republiky a v Maďarsku. Díky modulárnímu uspořádání elektrické části lze použít lokomotivu s rozdílnými napájecími systémy – 25 kV/50 Hz nebo 15 kV/16,7 Hz se střídavým napětím, případně i se stejnosměrným napětím 3 kV. 

Lokomotivy typové platformy Emil Zátopek jsou také připraveny na využití jednotného evropského zabezpečovacího a kontrolního systému ECTS/ERMTS, umožňují hospodárné elektro-dynamické rekuperační brzdění. Díky své univerzálnosti jsou lokomotivy typové platformy Emil Zátopek schopné interoperability po celé Evropě.

Hlavní technické parametry

Parametr Rychlíková lokomotiva
Uspořádání dvojkolí B'o B'o
Trvalý výkon 6 400 kW
Rozchod 1 435 mm
Průměr kol 1 250 mm / 1 170 mm
Rozjezdová tažná síla 275 kN
Trvalá tažná síla 220 kN
Hmotnost 88 t
Parametr 109E 109E2 109E3
Napájecí systémy 3 kv DC
25 kV/50 Hz
15 kV/16,7 Hz
3 kv DC
25 kV/50 Hz
15 kV/16,7 Hz
15 kV/16,7 Hz
Maximální rychlost 200 km/h 160 km/h 200 km/h

Informace o webu| Právní ujednání| Copyright © 2017 ŠKODA TRANSPORTATION a.s.. All Rights reserved.
Created by Beneš & Michl