ČLEN SKUPINY PPF
PPF
Česky
Média Blog PARS NOVA ČEKÁ ZÁSADNÍ PROMĚNA, DO ROZVOJE INVESTUJE STAMILIONY

PARS NOVA ČEKÁ ZÁSADNÍ PROMĚNA, DO ROZVOJE INVESTUJE STAMILIONY

Ta investice přinese společnosti Pars nova úplně nové možnosti – řeč je o stamilionech korun, které firma plánuje vynaložit na modernizaci a rozšíření svého areálu. „Během čtyřletého období budeme v Šumperku investovat do rozvoje společnosti 460 milionů korun,“ vysvětluje výrobní ředitel společnosti Pars nova Jiří Záluský.

Co bude z vašeho pohledu klíčová změna?

Hlavním výsledkem investic bude rozšíření výrobních kapacit, a to o 35 procent oproti současnosti. Důvodem je především rostoucí poptávka po opravárenských výkonech,
chceme být připraveni zvládat vyšší množství práce ve vysoké kvalitě.

Jak vlastně dosáhnete nárůstu kapacit?

Velkou změnou projde hlavní výrobní hala, tedy Hala I, kde plánujeme přeskupit výrobní program. Z hlavní haly budou vystěhována všechna podpůrná pracoviště, zejména hydromaty,
kolovka, nebo defektoskopická pracoviště a také linka na opravu těžkých podvozků. Tím získáme až sedmnáct nových kolejových stání. Čeká nás opravdu hodně práce a změn, i proto jsme rozložili celou investici na dobu čtyř let, abychom ji mohli kvalitně zvládnout i za běžného provozu.

Investice se dotknou i dalších provozů?

Investiční výstavbu jsme již zahájili prodloužením zkušebny a přejímací haly, což plánujeme dokončit do konce roku. Dále začala komplexní modernizace provozu v Elektrohale. Dalším milníkem letošního roku je přemístění technologie mytí, tedy hydromatů, do Haly II., kde v následujících letech vznikne komplexní pracoviště, které nazýváme Nová podvozkárna.

Co zahrne?

Nová podvozkárna, která vznikne zabráním celé Haly II., bude ještě v letošním roce osazena dvěma posuvnami, kolejištěm o délce 300 metrů, novou průběžnou myčkou pro podvozky a malou myčkou na drobné díly. To vše bude usazeno do nových podlah. V roce 2021 plánujeme instalaci a přesun Kolovky, která dostane nový CNC soustruh na dvojkolí, lis na dvojkolí s vybudováním specializovaného pracoviště na montáž ložisek a defektoskopické středisko.Dokončení celé Nové podvozkárny bude završeno v roce 2022 instalací samostatné lakovny a tryskacího boxu.

Takže změny budou opravdu zásadní…

Snažíme se všechna pracoviště koncipovat tak, aby dlouhodobě odpovídala rozsahu prací, které v Pars nova děláme či budeme chtít dělat. Abychom mohli nainstalovat nové technologie, je zapotřebí na začátku provést několik desítek úprav a přemístění výrobních pracovišť. Z tohoto důvodu dojde například k obnovení provozu a modernizaci objektu Elektroniky. Oprava elektronických komponent nabírá na velkém významu a zaslouží si nové prostory. V nově zrekonstruovaném objektu najde zázemí i dílna čalounění. V Kovárně, která je v současnosti minimálně využívána, bude provedena kompletní rekonstrukce interiéru a nově tam najdou místo technologie pro přípravu a dělení materiálu pro výrobu náhradních dílů.

Proměna areálu určitě přinese i kvalitnější zázemí pro zaměstnance?

U veškerých investic, které plánujeme, klademe velký důraz na zlepšování pracovního prostředí, zázemí, i podmínek pro vysokou míru bezpečnosti práce pro naše zaměstnance. Hodně dbáme i na oblast životního prostředí. Tak zásadní proměna areálu určitě přinese některá omezení, ale věřím, že výsledek bude stát za to. Pars nova získá zázemí, kterým se může pochlubit jen málo tradičních firem z oboru

Informace o webu| Právní ujednání| Copyright © 2021 ŠKODA TRANSPORTATION a.s.. All Rights reserved.
Created by Beneš & Michl