Česky
Média Tiskové zprávy POSLEDNÍ TRAMVAJ PŘEDÁNA DO PRAHY

POSLEDNÍ TRAMVAJ PŘEDÁNA DO PRAHY

4. 2. 2019

Plzeňská Škodovka dnes předala zástupcům Dopravního podniku hlavního města Prahy poslední 250 tramvaj ForCity Alfa. Došlo tím k zakončení jedné z největších zakázek Škody Transportation v historii.

Je to již téměř deset let, co v Praze vyjela první červeno-stříbrná, nízkopodlažní tramvaj s nadčasovým designem ze Škodovky. Naše vozidla za tu dobu úspěšně završila více než padesát milionů ujetých kilometrů v provozu s cestujícími. Tramvaje z rodiny ForCity jsou kvalitní a je o ně zájem, o čemž svědčí loňské objednávky až 176 tramvají ForCity Smart pro Ostravu, Plzeň a především pro tři německá města Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Škoda Transportation Petr Brzezina.

„Dnes jsme převzali od Škody Transportation poslední z celkem 250 ks tramvají 15T. Byl to pro nás jeden z klíčových dlouhodobých kontraktů a uzavřeli jsme důležitou etapu modernizace tramvajového vozového parku,“ říká Petr Witowskipředseda představenstva a generální ředitel DPP a dále uvádí: „Jsme rádi, že máme pro Pražany i návštěvníky města moderní a komfortní tramvaje, které jsou navíc i stoprocentně nízkopodlažní a nabízejí tak bezproblémovou možnost přepravy cestujícím se sníženou pohyblivostí. To je v souladu se strategickou prioritou Prahy, zajistit do roku 2025 bezbariérovost v celé síti MHD.“

Tramvaj ForCity Alfa Praha je první sériově vyráběnou 100% nízkopodlažní tramvají s otočnými podvozky na světě a jako první má také unikátní pohon s bezpřevodovkovými motory s permanentními magnety pohánějícími všechna kola čtyř beznápravových podvozků. Umístění podvozků pod přechodovými měchy a pod konci vozidla umožňuje maximální variabilitu v uspořádání interiéru.

Při délce 31,4 m a šířce necelých 2,5 m pojme tato jednosměrná tříčlánková tramvaj o rozchodu 1 435 mm 180 cestujících (4 os/m2) – z toho 61 sedících. Šest širokých dvoukřídlých dveří umožňuje velmi rychlý výstup a nástup a spolu se schopností hladkého průjezdu oblouky tramvaj zkracuje jízdní doby a urychluje dopravu.

První tramvaj byla Dopravnímu podniku předána 28.1.2011. Jubilejní stá byla předána v roce 2014 a dvoustá v novém designu v roce 2017,“ doplňuje manažer projektu ze Škody Transportation Radek Elhota. V roce 2015 došlo ke změnám designu, interiéru a několika technickým inovacím, které zvýšily pohodlí při cestování. Škodovka od té doby dodala 125 těchto inovovaných vozidel mimo jiné s klimatizací a Wi-Fi. Nový design je zřetelný zejména na čele vozidel, kde byla výrazně upravena barevnost, například střední díl čela vozu a rám čelního okna jsou nově žlutooranžové.

Informace o webu| Právní ujednání| Copyright © 2019 ŠKODA TRANSPORTATION a.s.. All Rights reserved.
Created by Beneš & Michl