Elektrické lokomotivy

Rychlíkové lokomotivy

Výroba lokomotiv ve firmě Škoda Transportation vychází z dlouhodobé tradice. První elektrická lokomotiva typu 1ELo byla vyrobena již v roce 1927. Od té doby bylo vyrobeno více než pět a půl tisíce elektrických lokomotiv. Lokomotivy byly a jsou určeny pro různé rozchody, napájecí systémy a rychlosti.

Klíčové vlastnosti
Rychlíkové lokomotivy

Nejmodernější lokomotivy typové platformy Emil Zátopek jsou určeny pro plynulý provoz na tratích železničních koridorů všech sousedních zemí České republiky a v Maďarsku. Díky modulárnímu uspořádání elektrické části lze použít lokomotivu s rozdílnými napájecími systémy – 25 kV/50 Hz nebo 15 kV/16,7 Hz se střídavým napětím, případně i se stejnosměrným napětím 3 kV.

Lokomotivy typové platformy Emil Zátopek jsou také připraveny na využití jednotného evropského zabezpečovacího a kontrolního systému ECTS/ERMTS, umožňují hospodárné elektro-dynamické rekuperační brzdění. Díky své univerzálnosti jsou lokomotivy typové platformy Emil Zátopek schopné interoperability po celé Evropě.

Hlavní technické
parametry

Uspořádání dvojkolí
B'o B'o
Trvalý výkon
6 400 kW
Rozchod
1 435 mm
Průměr kol
1 250 mm / 1 170 mm
Rozjezdová tažná síla
275 kN
Trvalá tažná síla
220 kN
Hmotnost
88 t
Napájecí systémy
109E
3 kv DC
25 kV / 50 Hz
15 kV / 16,7 Hz
109E2
3 kv DC
25 kV / 50 Hz
15 kV / 16,7 Hz
109E3
15 kV / 16,7 Hz
Maximální rychlost
109E
200 km/h
109E2
160 km/h
109E3
200 km/h