Rychlíkové lokomotivy
Výroba lokomotiv ve firmě Škoda Transportation vychází z dlouhodobé tradice. První elektrická lokomotiva typu 1ELo byla vyrobena již v roce 1927. Od té doby bylo vyrobeno více než pět a půl tisíce elektrických lokomotiv. Lokomotivy byly a jsou určeny pro různé rozchody, napájecí systémy a rychlosti.
Nejmodernější lokomotivy typové platformy Emil Zátopek jsou určeny pro plynulý provoz na tratích železničních koridorů všech sousedních zemí České republiky a v Maďarsku. Díky modulárnímu uspořádání elektrické části lze použít lokomotivu s rozdílnými napájecími systémy – 25 kV/50 Hz nebo 15 kV/16,7 Hz se střídavým napětím, případně i se stejnosměrným napětím 3 kV.
Lokomotivy typové platformy Emil Zátopek jsou také připraveny na využití jednotného evropského zabezpečovacího a kontrolního systému ECTS/ERMTS, umožňují hospodárné elektro-dynamické rekuperační brzdění. Díky své univerzálnosti jsou lokomotivy typové platformy Emil Zátopek schopné interoperability po celé Evropě.
Hlavní technické parametry
Parametr | Rychlíková lokomotiva |
---|---|
Uspořádání dvojkolí | B'o B'o |
Trvalý výkon | 6 400 kW |
Rozchod | 1 435 mm |
Průměr kol | 1 250 mm / 1 170 mm |
Rozjezdová tažná síla | 275 kN |
Trvalá tažná síla | 220 kN |
Hmotnost | 88 t |
Parametr | 109E | 109E2 | 109E3 |
---|---|---|---|
Napájecí systémy | 3 kv DC 25 kV/50 Hz 15 kV/16,7 Hz |
3 kv DC 25 kV/50 Hz 15 kV/16,7 Hz |
15 kV/16,7 Hz |
Maximální rychlost | 200 km/h | 160 km/h | 200 km/h |