Pohonné a řídící systémy pro tramvaje
Škoda Electric vyvíjí a vyrábí špičkové asynchronní pohony a statické měniče pro tramvajové aplikace. Trakční měniče VVVF (Variable Voltage Variable Frequency – proměnlivé napětí, proměnlivá frekvence) využívají pro dosažení vysokého dynamického výkonu tramvají nejnovější technologické prvky IGBT se širokým výkonovým rozsahem.
Podle konstrukce karoserie lze skříňové moduly montovat na střechu nebo na podvozek. Většinou jsou chlazené nuceným oběhem vzduchu, ale i kapalinové chlazení je možné. Integrovaný trakční řídicí systém připojitelný prostřednictvím všech standardizovaných síťových rozvodů umožňuje komunikaci s nadřízeným systémem, řízení i monitorování soupravy a diagnostiku.
Na tramvaje různých typů lze použít asynchronní motory s klecovou kotvou (AM) i synchronní motory buzené permanentními magnety (PMSM). Motory AM mají většinou vlastní ventilaci, ale podle konstrukce podvozkových prvků je možné i chlazení nuceným oběhem vzduchu nebo kapalinové. Pro motory PMSM s přímým pohonem náprav se používá kapalinové chlazení.
Odpovědná osoba:
Jaromír Hájek
E-mail:
jaromir.hajek@skoda.cz
Telefon: +420 37818 1116

- Traction equipment - brochure (5.78 MB)