Tramvaj Elektra Wroclaw - obousměrná
Škoda Transportation navazuje částečně nízkopodlažní tramvají Elektra na sérii obousměrných vozidel, které si oblíbili cestující v italském Cagliari či americkém Portlandu. V mnohém vylepšené vozidlo vychází z jednosměrné tramvaje Elektra a může být nasazeno například i v rámci příměstské dopravy. Nejmodernější pětičlánková tramvaj z řady Elektra má tři podvozky, kdy krajní dva jsou hnací. Vozy nejmodernější pětičlánkové tramvaje z řady Elektra jsou vyrobeny v designu Porsche s moderním provedením čela tramvaje, které lépe odolá případnému nárazu při nehodě.
Elektrická výzbroj se nachází na střeše vozidla, napěťové střídače umožňují rekuperaci energie, což společně s asynchronními trakčními motory snižuje náklady na provoz i údržbu. Typickým znakem tramvaje Elektra je pantograf umístěný nad středním článkem tramvaje.
Vozidlo je vybaveno tempomatem, obdobou ABS, EPS a dalšími systémy, známými z luxusních osobních automobilů. Řídicí počítač tak vhodně přizpůsobí rychlost jízdě v oblouku či ze svahu. Stanoviště řidiče se nachází na obou koncích tramvaje a dveře pro cestující jsou na obou stranách vozu. Snadný nástup a výstup, prostorný plně klimatizovaný interiér s vyhrazenými místy pro osoby s omezenou pohyblivostí, kočárky a jízdní kola či přehledný informační systém přispívá k pohodlnému cestování. Bezbariérovost je zajištěna pomocí dálkově ovládaných výsuvných plošin v prostoru širokých vstupních dveří. Kabina řidiče je vybavena klimatizací a novinkou v tramvaji Elektra je též kamerový systém, který snímá prostor exteriéru i interiéru vozidla.

Parametr | Tramvaj Elektra Wroclaw |
---|---|
Celkový počet cestujících | 252 |
Délka | 30 250 mm |
Šířka | 2 460 mm |
Výška | 3 450 mm |
Rozchod | 1 435 mm |
Max. rychlost | 70 km/h |
Napájení | 600 V DC |
Pohon | 380 kW |
Nízkopodlažnost | 65 % |
- Produktový katalog (1.84 MB)
- Referenční list (280.46 kB)